Самоврядування - Хмельницька середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №24

Перейти до вмісту

Головне меню:

Для учнів та батьків > Виховна робота > Самоврядування
    Учнівське самоврядування – це добровільне об'єднання учнів, мета якого - сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
  Проаналізувавши діяльність дитячого самоврядування, врахувавши особливості учнівського колективу, колектив учнів, педагогів з 2012р. створив власну модель учнівського самоврядування.
Девіз: «Навчатися – це означає йти до успіху».
    По напрямках діяльності учнівське самоврядування поділено на три об’єднання:
                    • Об’єднання учнів 1-4 класів «Веселка»
                    • Об’єднання учнів 5-8 класів «Паллада»
                    • Об’єднання учнів 8-11 класів «Мерія школи»
   Дитяче об’єднання «Веселка» - це об’єднання учнів 1-4 класів.
Метою є спрямування і об’єднання зусиль на добро і корисні справи. Виявлення обдарованих і здібних дітей, створення сприятливих умов для самовираження дітей у різних видах діяльності, виховання учнів на традиціях, звичаях, фольклорних джерелах свого народу, рідного краю.
У об’єднання є власний девіз:
«Як сім в веселки кольорів,
Так сім стежин у школярів.
Своїй «Веселці» все віддай,
Люби і знай свій рідний край»
Об’єднання має власні закони веселкові:

 
1. В нас закони веселкові
Честі, доброти й любові.
Любим близьких, рідних дуже
І сусід нам – не байдужий.
2. У весел чат завзятих
Гарних друзів є багато.
Малюків оберігаєм,
Старшим в праці помагаєм.
 
3. Як весняна квітка рання,

Ми веселі, щирі, вправні.
Допоможем в кожнім ділі,
Бо старанні, добрі, вмілі.
4. Ти «Веселко», не лінися,
Підтягнися, посміхнися,
Не забудь зробить зарядку,
Речі всі тримай в порядку.
 
5. Ми – малята веселчата,
Знаєм казочок багато,
Любим пісню колискову,
Українську рідну мову.
6. Я люблю матусю й тата,
Дідуся, бабусю й брата.
В лузі пишну калину,
Й чарівну мою Вкраїну.
 
7. Не зривай ромашку,
Не топчи травину.
Будь природі другом,
Будь природі сином.
 Педагогічним та учнівським колективом створена пісня-гімн «Кольорова пісенька», яку виконують усі учні на урочистих лінійках.
             У блакитному просторі                Приспів:                                         Якщо сумно тобі стане –
             Сяє диво пречудове,                      Кольори – це друзі щирі,            На веселку подивись,
             Різнобарвне, кольорове,                Чистим світлом осяйні,              І журба умить розтане,
             І приваблює усіх.                           Звеселять усіх на світі (2)            Лиш поглянь і посміхнись. 
             Диво – райдугою зветься,             Різнобарвні дітлахи.                    Посмішка твоя полине
             Ба дарує радість всім.                                                                          В гомін райдуги-дуги.
             Промениста і яскрава,                                                                         Стане все одразу іншим,
             Кольорів у неї сім.                                                                               Життєрадісним-дзвінким

 
Як сім в веселки кольорів, так і по семи стежинах крокують діти:
1. "Пізнавальна"
                              2. "Ти наше диво калинове, кохана материнська мово"
3. "Новорічне коло друзів"
4. "Твої таланти, рідна школо"
5. "Прийди, весно, красна"
6. "Незгасна пам’ять"
7. "Здраствуй, літо!"
  Дитячо-юнацьке об’єднання «Паллада» виникло з ініціативи педагогічного колективу і є добровільним об’єднанням, яке діє під керівництвом і в тісній взаємодії з дорослими: вчителями, батьками, учнями. «Паллада» - це дитячо-юнацьке об’єднання розвитку 5-8 класів. Символом об’єднання є фрегат або вітрильник.
Девіз: «Вперед і вгору!».
Об’єднання має теж свій статут та пісню-гімн.
1.  Прозорі хвилі йдуть немов годинник
     І гріє їх проміння золоте
     А море наче усмішка дитини
     «Палладу» до прекрасного несе
Приспів:
     Школа, школа, наповнює вітрила
     Школа, школа, міцної дружби сила
     Школа, школа, дозволь нам клятву дати
     Що будемо тебе ми пам’ятати
2.  Завжди весела в нас шкільна пора
     А потім настає прекрасне літо
     Ми з вами вже давно не дітвора
     А юні капітани всього світу.
  Учасники здійснюють подорож по материках та виконують завдання.Раз на семестр учні звітують на урочистій лінійці про виконану роботу.Капітан корабля вибирається на відкритому голосуванні засідання активу учнів 5-8 класів.
Структура:
  Його команда - активи класів, які і є керівниками студій: «Феміди», «Палладинки», «Еко-студії», «Розумники», «Студія культури та відпочинку», «Геркулес». Учні створюють КТС і протягом певного часу їх реалізовують.
Вдалося реалізувати такі проекти як:
- Рідний край моя земля
- Ми – за здоровий спосіб життя
- Родина, родина, від батька до сина
- Українська пісня
- Ми – за мир!
Об’єднання учнів 9-11 класів – «Мерія».
Девіз об'єднання: Вирішили – зробили –відповідаємо!.
  Об’єднання має свій статут . «Мерія школи» є самодіяльним об’єднанням учнів-старшокласників навчального закладу. В об’єднання учнів вступають за власним бажанням. Структура мерії це мер та його заступники.
  Мер.
Обирається на голосуванні у визначений день. Має право на агітацію учнів, яка закінчується за день до голосування. Обирається терміном на 1 рік.
  В його обов’язки входить :
1. Здійснювати загальне керівництво учнівським самоврядуванням учнів 9-11 класів;
2. Готує і проводить засідання мерії;
3. Спрямовує роботу мерії, контролює роботу своїх заступників;
4. Організовує та проводить учнівські конференції;
5. Щомісячно, згідно плану роботи, заслуховує своїх заступників про виконану роботу.
6. Виступає від імені мерії, представляє її інтереси;
Меру допомагають заступники з різних питань:
- заступник мера з навчальних питань +педагог-наставник
- заступник мера з дисциплінарних питань +педагог-наставник
- заступник мера з екологічних +педагог-наставник
- заступник мера з волонтерських питань +педагог-наставник
- заступник мера з господарських питань+педагог-наставник
- заступник мера з організаційних питань+педагог-наставник
  На зібранні мерії кожен заступник із членами комісії звітує про виконану роботу, разом підводять підсумки роботи по класах з питань дисципліни, навчання, тощо. Мерія визначає поле діяльності надалі, розподіляє доручення, визначає найактивніших. Аналіз роботи висвітлюється у «Блискавках», радіопередачах, стіннівках. Того ж дня, учні, які беруть участь в засіданні мерії, доносять інформацію та завдання, що обговорювались, до класного керівника та колективу класу.
  Засідання активу учнів проводиться за участю адміністрації, або після проведення засідання мер представляє інтереси мерії адміністрації школи.
  Роботи учнівського самоврядування постійно контролюється адміністрацією школи. Реалізація проектів, заходів, планів роботи об’єднань, результати роботи обговорюються на засіданнях методичних об'єднання класних керівників, нарадах при директорові.
 
Назад до вмісту | Назад до головного меню