Статут гімназії - Хмельницька середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №24

Перейти до вмісту

Головне меню:

Для учнів та батьків > Інформація про діяльність школи
Статут гімназії
    I. Загальні положення
 
1.1.  Комунальний заклад загальної середньої освіти «Гімназія № 24 Хмельницької міської ради» є комунальною власністю Хмельницької міської територіальної громади.
1.2.  Комунальний заклад загальної середньої освіти «Гімназія № 24 Хмельницької міської ради» є правонаступником усіх майнових та немайнових прав, об’єктів та обов’язків Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 24.
1.3.  Юридична адреса комунального закладу загальної середньої освіти «Гімназія № 24 Хмельницької міської ради»: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Львівське шосе, 47/3. 
1.4. Повна назва закладу освіти: комунальний заклад загальної середньої освіти «Гімназія № 24 Хмельницької міської ради».
1.5.  Скорочена назва: «Гімназія № 24».
1.6.  Комунальний заклад загальної середньої освіти «Гімназія № 24 Хмельницької міської ради» (далі – гімназія) є юридичною особою, має печатку, штамп, бланк зі своєю назвою, ідентифікаційний номер, рахунок в установі банку та органах Державної казначейської служби України, самостійний баланс.
1.7. Засновником комунального закладу загальної середньої освіти «Гімназія № 24 Хмельницької міської ради» є Хмельницька міська рада (далі – Засновник). Уповноваженим органом засновника є Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради.
1.8. Комунальний заклад загальної середньої освіти «Гімназія № 24 Хмельницької міської ради» є неприбутковим комунальним закладом, утримання якого здійснюється відповідно до чинного законодавства.
1.9.  У закладі освіти створений та функціонує структурний підрозділ початкова школа;
Початкова школа забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів 1-4 класів згідно з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти.
        Гімназія забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів 5-9 класів згідно з вимогами Державного стандарту базової середньої освіти.
      Структурний підрозділ гімназії діє відповідно до цього Статуту та на підставі положення про структурний підрозділ, затвердженого директором гімназії.
1.10. Класи гімназії формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до гімназії.
1.11.  Головною метою гімназії є забезпечення реалізації права громадян на здобуття початкової та базової середньої освіти в обсязі державних стандартів.
1.12.  Головним завданням гімназії є:
- створення умов для різнобічного розвитку дитини шкільного віку;
- формування гармонійної особистості;
- виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування і розвиток соціально зрілої творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в дітей поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
- розвиток особистості дитини, її здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права дітей на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя;
- збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей.
1.13.  Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
1.14. Гімназія самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Законом України «Про освіту», спеціальними законами та цим Статутом.
1.15. Гімназія несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
1.16. У гімназії навчання і виховання здійснюється державною мовою.
1.17. Гімназія:
- проходить ліцензування освітньої діяльності;
- визначає форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
- в установленому порядку розробляє і впроваджує експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- проводить науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
- використовує різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
- забезпечує єдність навчання і виховання;
- формує освітню (освітні) програму (програми) закладу;
- створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
- забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти;
- охороняє життя і здоров'я учнів, педагогічних та інших працівників закладу;
- формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
- забезпечує добір і розстановку кадрів;
- планує власну діяльність та формує стратегію розвитку закладу;
- встановлює відповідно до законодавства України прямі зв'язки із закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;
- додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
- видає документи про освіту встановленого зразка;
- є розпорядником рухомого і нерухомого майна на правах оперативного управління згідно з законодавством України та власним Статутом з дозволу Засновника;
- отримує кошти і матеріальні цінності від органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
- залишає у своєму розпорядженні і використовує власні надходження;
- має право надавати додаткові освітні послуги;
- здійснює інші повноваження відповідно до Статуту закладу.
1.18. У гімназії створюються та функціонують предметні методичні об'єднання, творчі групи.
1.19. Медичне обслуговування дітей та відповідні умови для його організації забезпечуються Засновником, згідно чинного законодавства.
1.20. Гімназія забезпечує такі форми здобуття початкової та базової середньої освіти: інституційна (денна);  індивідуальна (екстернат, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).
1.21. Взаємовідносини гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

II. Організація освітнього процесу
 
2.1. Гімназія створює умови для досягнення здобувачами освіти результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті освіти.
2.2. Гімназія може розробляти освітні програми, які передбачають досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених відповідним Державним стандартом освіти та освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти. Програми схвалюються педагогічною радою та затверджуються керівником гімназії.
2.3. Гімназія може використовувати типові або інші освітні програми, які не потребують окремого затвердження.
2.4. Гімназія, на основі освітньої програми, складає та затверджує навчальний план.
2.5. Гімназія планує свою роботу на навчальний рік самостійно. У річному плані роботи відображаються головні питання роботи гімназії, визначаються перспективи розвитку.
2.6. Гімназія замовляє та працює за підручниками, посібниками, програмами, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України.
2.7. Гімназія самостійно обирає форми, засоби і методи навчання та виховання, відповідно до чинного законодавства України та власного Статуту з урахуванням специфіки гімназії та інших особливостей організації освітнього процесу.
2.8. Гімназія, з метою виявлення та відстеження тенденцій розвитку якості освіти і встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей, може проводити внутрішній моніторинг якості освіти відповідно до чинного законодавства України.
2.9. За запитом гімназії, з метою визнання якості освітньої діяльності та формування її позитивного іміджу і репутації, може здійснюватися громадська акредитація гімназії.
2.10. Мережа класів в гімназії формується на підставі нормативів їх наповнюваності відповідно до кількості поданих заяв та санітарно-гігієнічних умов для здійснення освітнього процесу.
2.11.  Зарахування здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом керівника закладу, що видається на підставі заяви батьків або інших законних представників, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які зараховуються до першого класу).
         До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.
2.12. Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до гімназії здійснюється відповідно до порядку визначеного центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
2.13. Навчальний рік в гімназії розпочинається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
2.14.  Структуру навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу заклад встановлює самостійно у межах часу, передбаченого освітньою програмою.
2.15. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не може становити менш як 30 календарних днів.
2.16. Гімназія, на основі відповідних нормативно-правових актів, самостійно визначає режим роботи.
2.17. Тривалість уроків у гімназії становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин, у п’ятих - дев’ятих - 45 хвилин. Різниця в часі навчальних годин перших - четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.
2.18. Гімназія може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
2.19. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування здобувачів освіти, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після третього і четвертого уроків) – по 20 хвилин.
2.20. Розклад уроків формується відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується його керівником.
2.21. Відволікання учнів від навчальних занять для проведення інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
2.22. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та навчальним планом, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або інших законних представників учнів.
2.23. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог освітніх програм, індивідуальних особливостей учнів.
2.24. Під час літніх канікул у гімназії можуть створюватися та функціонувати табори відпочинку, мовні табори, які діють відповідно до статутів, затверджених керівником гімназії та Типових положень. Начальник табору призначається з числа педагогів або заступників керівника закладу та затверджується наказом керівника.
2.25. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
2.26. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
2.27. Результати навчання учнів на кожному рівні загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися у різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, визначеним центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки та охорони здоров’я.
2.28. Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.
2.29. Після завершення навчання за освітньою програмою учні отримують відповідний документ про освіту.
2.30. Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про освіту, вимоги до їх форми та/або змісту затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки з урахуванням вимог спеціальних законів.
2.31. Інформація про видані документи про освіту вноситься до Єдиного державного реєстру документів про освіту в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
2.32. За особливі успіхи у навчанні, пошуковій, дослідницькій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватись різні види морального та/або матеріального заохочення.
2.33. Рішення про переведення, заохочення (відзначення) здобувачів освіти приймає педагогічна рада закладу.
2.34. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу гімназії. Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.
2.35. Адміністрації гімназії, педагогічним працівникам, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти, працівників до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями).
          Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їхню належність або неналежність до релігійних організацій.
2.36. Дисципліна в гімназії дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, додержання Правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.
2.37. Утворення інклюзивного чи спеціального класу та зарахування до нього здобувачів освіти з особливими освітніми потребами здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють та комплексної оцінки інклюзивно-ресурсного центру, що додається до заяви.
2.38. У гімназії для здобувачів освіти 1-4 класів, за бажанням їх батьків або осіб, що їх замінюють, за наявності належної матеріально-технічної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу, умов для організації харчування можуть створюватися групи подовженого дня.
2.39. Зарахування до груп подовженого дня і відрахування дітей з них здійснюється за наказом керівника гімназії, на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють. Групи подовженого дня можуть відкриватися як за бюджетні кошти, так і за кошти не заборонені законодавством.
2.40. Режим дня у групах подовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, розглядається педагогічною радою гімназії і затверджується наказом директора.
2.41. Для здобувачів освіти груп подовженого дня організовується гаряче харчування, відповідно до встановлених норм як за кошти бюджету так і за інші кошти не заборонені законодавством.
 
III. Учасники освітнього процесу
 
3.1. Учасниками освітнього процесу у гімназії є:
- учні (здобувачі освіти);
- педагогічні працівники;
- інші працівники гімназії;
- батьки учасників освітнього процесу або особи, які їх замінюють;
- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу в порядку, що встановлюється гімназією.
3.2. Права і обов'язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.3. Учні (здобувачі освіти) мають право на:
- якісні освітні послуги;
- доступність і безоплатність початкової і базової середньої освіти;
- вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
- індивідуальну освітню траєкторію;
- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою гімназії;
- доступ до інформації з усіх галузей знань;
- участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- участь у роботі органів громадського самоврядування гімназії;
- участь в обговоренні і внесенні власних пропозицій щодо організації освітнього процесу, дозвілля здобувачів освіти;
- участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
- безпечні і нешкідливі умови навчання та виховання;
- отримання платних та будь-яких інших ДОП виключно на добровільних засадах;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами.
3.4.  Учні (здобувачі освіти) зобов'язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану, за його наявності) та досягати результатів навчання, передбачених відповідними стандартами освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- дотримуватися вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку гімназії;
- бережливо ставитись до майна;
- дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм поведінки у гімназії;
- дотримуватися правил особистої гігієни, дбати про охайний зовнішній вигляд;
- дотримуватись академічної доброчесності.
3.5. Педагогічними працівниками гімназії можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, вищу та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.
3.6. Педагогічні працівники мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
- відзначення успіхів у професійній діяльності;
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку, та іншу) діяльність за межами гімназії;
- виявлення педагогічної ініціативи;
- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
- участь у роботі колегіальних органів управління гімназією;
- участь у громадському самоврядуванні гімназії;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, в тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
        Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
3.7.  Педагогічні працівники зобов'язані:
- постійно підвищувати свій професійний рівень, загальну і політичну культуру та педагогічну майстерність;
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей здобувачів освіти, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
- сприяти зростанню іміджу гімназії;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
- настановленням та особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- дотримуватися педагогічної етики;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності дотримуватись Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- повідомляти адміністрацію гімназії про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб. Вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
- виконувати Статут та Правила внутрішнього розпорядку гімназії, виконувати посадові обов’язки;
- володіти навичками із надання домедичної допомоги дітям.
3.8.  Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників здійснюється директором гімназії. Трудові відносини регулюються трудовим законодавством та законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».
3.9. Відвертання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків передбачених законодавством України.
3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують вимоги Статуту, Правил внутрішнього розпорядку гімназії, неналежно виконують посадові обов’язки, умови колективного договору, можуть бути звільнені з посади відповідно до чинного законодавства.
          Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені чинним законодавством, колективним договором, трудовим договором.
3.11. Розподіл педагогічного навантаження працівникам гімназії визначається згідно з чинним законодавством і затверджується директором.
          Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмової згоди педагогічного працівника, із додержанням законодавства України про працю.
3.12. Права і обов’язки інших працівників, технічного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку гімназії, посадовими інструкціями, інструкціями з техніки безпеки для працівників тощо.
3.13. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини;
- брати участь у громадському самоврядуванні гімназії, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування гімназії;
- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у гімназії та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та давати згоду на участь у них дитини;
- звертатися до гімназії, Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради з питань навчання і виховання дітей;
- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування гімназії та у відповідних державних, судових органах;
- отримувати інформацію про діяльність гімназії, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у гімназії та її освітньої діяльності;
- отримувати інформацію про діяльність гімназії, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування);
- подавати адміністрації або Засновнику гімназії заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу.
3.14.  Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, зобов'язані:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
- дотримуватися установчих документів, Правил внутрішнього розпорядку гімназії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
- сприяти керівництву гімназії у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування).
3.15. У разі невиконання батьками або особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, Заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

IV. Управління гімназією
 
4.1. Управління гімназією у межах повноважень визначених законами та цим Статутом, здійснюють:
- Засновник – Хмельницька міська рада;
- Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради як уповноважений орган управління Засновника;
- директор гімназії;
- педагогічна рада;
- загальні збори колективу;
- інші органи, передбачені чинним законодавством.
4.2.  Засновник гімназії:
- може делегувати окремі повноваження Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради;
- закріплює майно за гімназією на праві оперативного управління;
- здійснює контроль за ефективністю використання майна, що є власністю територіальної громади, дає згоду відповідно до чинного законодавства на його реалізацію, безоплатну передачу, надання в оренду, в безоплатне користування, списання з балансу;
- приймає рішення про створення та ліквідацію структурних підрозділів, реорганізацію та ліквідацію гімназії, призначає ліквідаційну комісію;
- у разі реорганізації чи ліквідації гімназії забезпечує здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
- не має права втручатися в діяльність гімназії, що здійснюється ним у межах автономних прав, визначених законом та установчими документами.
4.3.  Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради здійснює управління гімназією в межах своїх повноважень, а саме:
- затверджує Статут гімназії (його нову редакцію) та стратегію розвитку закладу;
- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт гімназії у порядку, визначеному чинним законодавством;
- забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази гімназії на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю гімназії;
- забезпечує створення у гімназії інклюзивного освітнього середовища;
- здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в гімназії; розглядає скарги про відмову в реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в гімназії та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
- укладає та розриває строковий трудовий контракт із керівником гімназії у порядку, визначеному законодавством;
- здійснює контроль за недопущення привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними та іншими ознаками в межах повноважень;
- контролює прозорість та інформаційну відкритість діяльності гімназії шляхом оприлюднення інформації на загальнодоступних ресурсах;
- здійснює атестацію педагогічних працівників відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України;
- сприяє сертифікації педагогічних працівників;
- не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами;
- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами гімназії, у межах наданих повноважень.
4.4.  Безпосереднє управління гімназією здійснює директор (керівник гімназії), який несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу, передбачену чинним законодавством.
          Посаду директора може обіймати особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
          Призначення на посаду та звільнення з посади директора гімназії здійснюється Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради за результатами конкурсного відбору, проведеного відповідно до чинного законодавства.
          Директор гімназії призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки — для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до чинного законодавства.
          Директор гімназії безпосередньо підпорядковується директору Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради.
          Права, обов’язки та відповідальність директора гімназії визначаються законами України, цим Статутом та посадовою інструкцією.
          Директор діє від імені гімназії, представляє його інтереси у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, з юридичними та фізичними особами, у судах всіх інстанцій і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених чинним законодавством та цим Статутом.
4.5. Керівник гімназії в межах наданих йому повноважень:
- планує та організовує діяльність гімназії;
- призначає на посаду та звільняє з посади педагогічних та інших працівників, визначає їхні функціональні обов’язки;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності гімназії;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю гімназії;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування гімназії;
- несе персональну відповідальність за результати діяльності гімназії, виконання завдань і здійснення своїх функцій;
- здійснює керівництво колективом гімназії, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умов для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
- організовує освітній процес;
- забезпечує контроль за виконанням освітньої програми, навчального плану, рівнем досягнень здобувачів освіти у навчанні;
- відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
- створює необхідні умови для участі здобувачів освіти у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує права здобувачів освіти на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- відповідає за створення в закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну, розумного пристосування та надання освітніх та корекційно-розвивальних послуг особам з особливими освітніми потребами;
- здійснює зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їхнє заохочення та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
- затверджує освітню програму, робочий навчальний та річний плани роботи закладу;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та використовування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
- здійснює контроль за проходженням працівниками в установлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
- видає у межах компетенції накази та контролює їхнє виконання;
- затверджує Правила внутрішнього розпорядку;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності гімназії у межах повноважень, готує бюджетний запит на новий бюджетний рік та подає до Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради;
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю гімназії;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування;
- забезпечує розгляд у встановленому законодавством порядку звернень громадян і організацію виконання їхніх законних вимог;
- забезпечує здійснення заходів щодо запобігання та протидії корупції;
- відповідає за планування діяльності гімназії;
- здійснює розподіл і перерозподіл педагогічного навантаження відповідно до вимог, установлених законодавством;
- контролює належне виконання посадових обов’язків педагогічними працівниками та працівниками гімназії, ведення діловодства;
- забезпечує збереження документації і майна гімназії;
- звітує про роботу гімназії відповідно до вимог чинного законодавства;
- зупиняє рішення органів громадського самоврядування гімназії, якщо ці рішення суперечать чинному законодавству та цьому Статуту;
- укладає колективний договір з працівниками відповідно до чинного законодавства;
- застосовує дисциплінарні стягнення стосовно працівників, та заохочує працівників;
- розпоряджається коштами, майном і матеріальними ресурсами гімназії відповідно до вимог чинного законодавства та цього Статуту, вчиняє інші дії, пов’язані з фінансово-господарською діяльністю закладу, які не заборонені законодавством України, у межах повноважень;
- укладає угоди в межах повноважень з юридичними та фізичними особами (у тому числі цивільно-правового характеру) щодо забезпечення належного функціонування гімназії, дає доручення;
- складає та подає статистичну звітність у визначеному законодавством порядку;
- забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є гімназія, відповідно до чинного законодавства;
- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників гімназії;
- забезпечує створення у гімназії безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
- розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в гімназії;
- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;
- скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
- повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та службу у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
4.6. Директор гімназії є головою педагогічної ради.
4.7.  Педагогічна рада гімназії є основним постійно діючим колегіальним органом управління. Усі педагогічні працівники беруть участь у засіданнях педагогічної ради. Кількість засідань педагогічної ради визначається їхньою доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
4.8.  Педагогічна рада:
- схвалює стратегію розвитку гімназії та річний план роботи;
- схвалює освітню програму гімназії та оцінює результати її виконання;
- схвалює Правила внутрішнього розпорядку;
- формує систему та затверджує процедуру внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти до наступного класу та їхнього випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення здобувачів освіти, працівників гімназії та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності здобувачів освіти, працівників гімназії та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту гімназії та проведення громадської акредитації гімназії;
- розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом гімназії до його повноважень.
4.9.  Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами директора гімназії та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу.
4.10.  Члени педагогічної ради мають право вносити на її розгляд будь-які питання, пов’язані з освітнім процесом та діяльністю гімназії.
4.11. У закладі можуть діяти:
- органи самоврядування працівників гімназії;
- органи самоврядування здобувачів освіти;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
4.12. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування гімназії є загальні збори (конференція) колективу.
         Загальні збори (конференція) колективу обираються від:
- працівників - зборами трудового колективу;
- здобувачів освіти гімназії - класними зборами;
- батьків - класними батьківськими зборами.
         Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.
4.12.1. Загальні збори колективу правомочні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Загальні збори колективу проводяться не рідше 1 разу на рік.
4.12.2. Інформація про час і місце проведення загальних зборів колективу гімназії оприлюднюється на офіційному вебсайті не пізніше ніж за один місяць до дня їхнього проведення.
4.12.3. Загальні збори колективу:
- заслуховують звіт директора;
- оцінюють діяльність директора гімназії;
- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності гімназії;
- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу;
- приймають рішення щодо стимулювання учасників освітнього процесу;
- можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту гімназії.
4.13. Органи самоврядування здобувачів освіти:
4.13.1. Учнівське самоврядування гімназії діє з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту тощо.
Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.
4.13.2. Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.
4.13.3. Органи учнівського самоврядування утворюються за ініціативи учнів та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.
4.13.4. Керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом директором гімназії з питань захисту честі, гідності та/або прав учнів гімназії.
4.13.5. Органи учнівського самоврядування мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.
4.14. Органи учнівського самоврядування мають право:
- брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
- проводити за погодженням з керівником гімназії організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом;
- брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- захищати права та інтереси учнів гімназії;
- вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи гімназії, змісту освітніх і навчальних програм;
- через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.
4.15. Органи батьківського самоврядування
4.15.1. Батьківське самоврядування в гімназії здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених чинним законодавством України та цим Статутом.
Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, гімназії, за інтересами тощо).
4.15.2. Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування гімназії.
4.15.3. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.
4.15.4. Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності гімназії можуть бути реалізовані виключно за рішенням керівника закладу, якщо таке рішення не суперечить законодавству.
4.16. Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.
4.17. Працівники гімназії не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.
4.18. Гімназія може мати власну символіку, гімн, запроваджувати шкільну форму, що відображатиме специфіку освітнього процесу і створюватиме відповідний позитивний імідж.
4.19. Працівники гімназії здійснюють свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору, Правил внутрішнього розпорядку та посадових інструкцій, згідно чинного законодавства.
4.20. При гімназії може створюватися і діяти піклувальна рада. Піклувальну раду може бути утворено за рішенням Засновника або уповноваженого ним органу.
4.20.1. Піклувальна рада:
- сприяє виконанню перспективних завдань розвитку гімназії, залученню фінансових ресурсів для забезпечення її діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами;
- аналізує та оцінює діяльність гімназії і його керівника;
- розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку гімназії та аналізує стан їх виконання;
- сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
- проводить моніторинг виконання кошторису гімназії і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником гімназії;
- має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту;
- може вносити Засновнику гімназії подання про заохочення керівника гімназії або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом.
4.20.2. Склад піклувальної ради формується Засновником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління гімназією, органів громадського самоврядування гімназії, депутатів відповідної місцевої ради.
До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники закладу, для якого вона утворюється.
4.20.3. Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.
4.20.4. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління закладом освіти з правом дорадчого голосу.
4.20.5. Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого Засновником гімназії.
 
V. Професійний розвиток педагогічних працівників
 
5.1. Професійний розвиток педагогічних працівників передбачає постійну самоосвіту, участь у програмах підвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання.
5.2. Підвищення кваліфікації може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах.
5.3. Педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію у закладах освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою.
5.4. Підвищення кваліфікації є необхідною умовою атестації педагогічного працівника.
5.5. Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.
5.6. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
5.7. Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством.
5.8. Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.
5.9. Процедуру сертифікації педагогічних працівників здійснюють спеціально уповноважені державою установи, положення про які затверджує Кабінет Міністрів України.
5.10. За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.
5.11. Педагогічні працівники, які мають сертифікат, можуть залучатися до проведення інституційного аудиту в інших закладах освіти, розроблення та акредитації освітніх програм, а також до інших процедур і заходів, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.

VI. Прозорість та інформаційна відкритість
 
6.1. Гімназія формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.
6.2. Гімназія забезпечує на офіційному вебсайті відкритий доступ до інформації про свою діяльність та документів, зокрема до:
- Статуту;
- ліцензії на провадження освітньої діяльності;
- форми навчання;
- сертифікати про акредитацію освітніх програм (за наявності);
- структури та органів управління гімназією;
- кадрового складу гімназії згідно з ліцензійними умовами;
- освітніх програм, що реалізуються в гімназії, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
- ліцензованого обсягу та фактичної кількісті осіб, які навчаються у гімназії;
- мови освітнього процесу;
- території обслуговування, закріпленої за гімназією Засновником;
- наявності вакантних посад, порядку і умов проведення конкурсу на їхнє заміщення (у разі його проведення);
- матеріально-технічного забезпечення закладу;
- результатів моніторингу якості освіти;
- річного звіту про діяльність гімназії;
- правил прийому до гімназії;
- умов доступності гімназії для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- переліку додаткових освітніх та інших послуг, їх вартості, порядку надання та оплати (за наявності);
- правил поведінки здобувачів освіти;
- плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в гімназії;
- порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в гімназії;
- порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в гімназії та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);
- інша інформація, передбачена чинним законодавством.
6.3. Гімназія оприлюднює на своєму сайті інформацію про кошторис, фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їхньої вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

 
VII. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
 
7.1. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
7.2. Майно, закріплене за закладом, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством.
Фінансування закладу здійснюється його Засновником.
7.3. Ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності закладу здійснюється самостійно.
7.4. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.
7.5. Джерелами фінансування закладу є:
- кошти відповідного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом освіти;
- кошти, отримані за надання платних послуг;
- доходи від реалізації продукції навчально-дослідних ділянок, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
- благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
7.6. Звітність про діяльність закладу ведеться відповідно до законодавства.

VIII. Міжнародне співробітництво
 
8.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право провадити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
8.2. Заклад має право відповідно до законодавства, укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
8.3. Участь закладу у міжнародних програмах, проєктах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.
 
IX. Контроль за діяльністю гімназії
 
9.1.  Державний контроль за діяльністю гімназії здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в базової середньої освіти.
9.2. Контроль за діяльністю гімназії здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
9.3. Основною формою державного контролю за діяльністю гімназії є інституційний аудит, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому чинним законодавством України.

X. Реорганізація, ліквідація або перепрофілювання гімназії

10.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію або перепрофілювання гімназії приймає Засновник.
Реорганізація гімназії відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління гімназією.
10.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно гімназії, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.
10.3. У випадку реорганізації права та зобов'язання гімназії переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.

 
 
 Директор гімназії                                                                                                               Олена ЯКОВЧУК
 
 
Назад до вмісту | Назад до головного меню